"הלימוד נתן לו חיים": נכדו של מרן רה"י מספר

המהדורה המרכזית No Comments on "הלימוד נתן לו חיים": נכדו של מרן רה"י מספר

נכדו של מרן הגרב"מ זצ"ל, הרב מאיר גלזמן למימרן ב'מהדורה המרכזית' בקול חי: "היה לומד 12 שעות רצוף בלי להרים ראש. דיברתי איתו על איזו סוגיה בקדשים פעם, הוא ענה לי ואחרי זה הוא טס. כשחזר הוא אמר לי: 'הבאתי מהטיסה ארבע 'מערכות' על הסוגיה הזו"

שמואל שנקר צילום: שמואל שנקר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב מאיר גלזמן, נכדו של מרן רה"י הגרב"מ אזרחי זצ"ל, שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית: "הוא לימד אותנו איך צריך לחיות. הוא חי באופן מפליא את המטרה שלו. הוא חי איתנו. כל מה שהכתיב לו את החיים זה רק המטרה הגדולה", ספד הנכד.

הוא סיפר: "הרבה מדברים על ההתמדה שלו. 12 שעות רצוף בלי להרים ראש. דיברתי איתו על איזו סוגיה בקודשים פעם, הוא ענה לי תשובה. אחרי זה הוא טס. כשהוא חזר מהטיסה הוא שאל מי דיבר איתי על הסוגיה. אמר לי עכשיו הבאתי מהטיסה ארבע 'מערכות' על הסוגיה הזו. 

"אחרי נפילת המסך הברזל הוא היה ברוסיה. בתוך שבוע הם עשו עשרות בריתות לבחורים. הוא לא עשה הרצאות באמונה. הוא נתן להם אתגרים לימודיים והדבר הזה השפיע עליהם והוכיח את עצמו באופן מדהים. 

עוד הוסיף וסיפר נכדו של מרן רה"י: "איך הוא היה מתאר את הגישמאק של הלימוד. הוא סיפר לי על ימיו בישיבה, לא היה להם כסף. הוא היה חוסך לירות, נוסע לבני ברק, פוגש את גדולי הדור דאז ומדבר איתם בלימוד".

פעם לפני איזה שיעור הוא מאוד לא הרגיש טוב, אמר לי שהוא עומד להתעלף. אני כבר ידעתי מה יהיה. הוא התחיל בשביל עשר דקות וסיים אחרי שעה וחצי. עם כל הברען והעוצמה. זה מה שנתן לו חיים".



0 תגובות